Počas uplynulého víkendu zorganizoval Motoclub Baláž už šiesty ročník medzinárodných motocyklových pretekov na letisku v Trenčíne. Podujatia sa zúčastnili dve stovky pretekárov zo siedmich európskych krajín, ktorí si užívali tri dni jazdenia za horúceho počasia. Podujatie hodnotí jeho organizátor Miloš Baláž.

„Preteky hodnotím ako veľmi vydarené, a to predovšetkým vďaka výkonom samotných jazdcov, ktorí predviedli prekrásne súboje nielen o víťazstvá v jednotlivých triedach,“ vraví Miloš Baláž, prezident motoklubu. „Teší ma účasť výborných pretekárov zo šampionátu IRRC, Nemca Davida Datzera, českých jazdcov Marka Červeného a Petra Najmana, či ich krajanov Tomáša Borovku a Michala Práška, ktorý v sobotu vybojoval už svoje šestnáste víťazstvo na slovenských letiskách. Najviac ma však teší, že sa v silnej medzinárodnej konkurencii konkurencii nestratili ani naši, slovenskí pretekári, ako Tomáš Svitok, Ľudovít Krušina, Boris Korčák, Daniel Chovanec, Dušan Kovarík, bratia Hanzalíkovci a iní, pričom prekrásne preteky predviedli aj Mário a Roman Krajčovci a ďalší v kategóriách historických motocyklov oldtimer, classic, Ducati Slovakia Cupu a sajdkár.“

V pohode sa odvíjajúce podujatie však v nedeľu narušila nepredvídaná udalosť, keď pre anonymné nahlásenie bômb na slovenských letiskách musel byť program prerušený. „Bolo to ako v zlom sne. Vôbec sme nevedeli kedy, a či vôbec budú preteky pokračovať,“ priznáva Baláž. „Skvelú prácu však odviedli trenčianski policajti, ktorí dokázali celý areál prezrieť bez toho, aby sme museli preteky predčasne ukončiť. Moje poďakovanie však patrí všetkým zúčastneným pretekárom a členom ich sprievodov za disciplinované správanie sa počas tejto mimoriadnej situácie. Aj oni totiž prispeli k tomu, že už napoludnie sme mohli pokračovať v programe. Chcem sa pretekárom niekoľkých tried ospravedlniť, že nemohli odjazdiť svoje zahrievacie tréningy, ale potrebovali sme všetko prispôsobiť tomu, aby sa stihli uskutočniť samotné preteky.“

To znamenalo prerobenie časového harmonogramu, skrátenie pretekov o niekoľko kôl, zrušenie vystúpenia kaskadérov z MotoTV Show a preloženie slávnostného vyhlásenia pretekov a populárnej tomboly až na čas po skončení posledných pretekov. „Veľmi ma mrzí, že sme takto museli zasiahnuť do priebehu nedele, ale naozaj nám nič iné neostávalo,“ vysvetľuje Baláž. „Myslím si však, že sme to urobili najlepšie ako sa dalo, pretože sme skončili presne v takom čase, v akom by bol záver podujatia aj bez spomenutej mimoriadnej situácie. Aj napriek týmto starostiam si dovoľujem podujatie zhodnotiť ako veľmi vydarené. Za to všetko však patrí poďakovanie celému môjmu tímu spolupracovníkov a nadšencov, s ktorými tieto preteky pripravujeme, vedeniu podujatia na čele s Karlom Křovinom, Luigim Favaratom, Petrom Ožanom, ale aj Rasťovi Kotlebovi, ktorý aj so svojou partiou pripravil celé technické zabezpečenie, časomeračom, technickým komisárom, vedúcemu trate Lacovi Miklánkovi, traťovým komisárom na čele s Marcelom Gebauerom, Zuzke Veverkovej, mojej dcére Soni a dievčatám zo SMF na administrácii, dievčatám na bráne, komentátorom, nášmu environmentalistovi Jozefovi Tassymu, kuchárom na čele s Jurajom Adamovičom, vedúcim paddocku Jaroslavovi Vrábelovi a Mirovi Randovi, Vladovi Kotrhovi a jeho manželke za zabezpečenie hygieny, zdravotníkom pod vedením Juraja Krajniaka, Rišovi Karnokovi za mediálnu podporu a prípravu grafiky a veľkému množstvu brigádnikov a pomocníkov. Vďaka patrí aj kaskadérom z MotoTV Show za ich skvelé vystúpenia. V neposlednom rade ďakujem našim partnerom, spoločnostiam Wepol, Ducati Slovakia, DR Machunka, Birell, MAAN, Tech Moto, Bonmoto, Jakub, Motobiker Krakovany, Motoquad, Event Service, Marius Pedersen, Miroslav Mikulek, PN print a ďalším. Je to veľa ľudí a spoločností, ale bez ich pomoci by sme tieto preteky vôbec nemohli zorganizovať. Verím, že sa na letisku v Trenčíne stretneme aj v roku 2025 na siedmom ročníku našich pretekov.“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť nasledujúce HTML značky a atribúty:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>